• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59209
+
-

تصویب اعتبار با هدف بهبود زندگی عشایر

مدیر کل امور عشایر استان بوشهر با اشاره به تصویب ۲۸ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های عشایر استان گفت: سال قبل ۲۷ میلیارد ریال از اعتبارات استانی و ملی برای اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی در حوزه عشایر استان بوشهر تخصیص یافت. 

به گزارش تسنیم، «فرهمند آقایی» با اشاره به نقش مهم عشایر در عرصه اقتصاد و تامین مواد پروتئینی اظهارکرد: از 5200 خانوار عشایر استان بوشهر 3300 خانوار کوچ‌رو و 1900 خانوار در مناطق  عشایری مختلف استان بوشهر اسکان دارند.

وی از کوچ ییلاقی عشایر استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: با گرم شدن هوای استان بوشهر، کوچ ییلاقی عشایر استان بوشهر به مناطق خوش‌آب‌وهوای همجوار این استان آغاز شده و اکنون 3311 خانوار عشایری استان بوشهر به همراه دام‌های خود در مناطق عشایری استان‌های چهارمحال و بختیاری، فارس، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد اسکان یافته‌اند. 

مدیر کل امور عشایر استان بوشهر با بیان این‌که عشایر کوچ‌رو استان بوشهر بیش از 5 ماه در مناطق ییلاقی به  فعالیت‌های اقتصادی می‌پردازند خاطرنشان کرد: عشایر استان بوشهر سالانه افزون بر 6500 تن گوشت قرمز،  14 هزار و 500 تن سایر فراورده‌های دامی، 12 و 500 تن محصولات کشاورزی و 30 هزار متر مربع انواع صنایع دستی تولید می‌کنند.

آقایی با اشاره به این‌که بیش از 60 درصد عشایر استان بوشهر کوچ‌رو هستند بیان کرد: از 5200 خانوار عشایر استان بوشهر 3311 خانوار آنها کوچ‌رو هستند.وی تعداد دام‌های عشایر استان بوشهر را افزون بر  850 هزار راس دانست و افزود: عشایر استان دارای 850 هزار راس دام هستند که از این شمار دام بیش از 300 هزار راس دام در اختیار عشایر کوچ‌رو است.

مدیر کل امور عشایر استان بوشهر از اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی در مناطق عشایری استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: سال قبل از 28 میلیارد ریال اعتبارات مصوب استانی، 20 میلیارد ریال و  17 میلیارد ریال هم از اعتبارات ملی برای اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی در حوزه عشایر استان بوشهر تخصیص یافت.

 آقایی اجرای طرح‌های راه‌سازی، آب‌رسانی و ساخت آب‌‌انبار را از جمله طرح‌های اجراشده عنوان کرد و گفت: دسترسی به پزشک خانواده و مراکز درمانی در مناطق عشایری، پرداخت تسهیلات اعتباری، راه‌گشایی ایل‌راه‌های عشایری، نصب پنل‌های خورشیدی، توزیع کالاهای اساسی، حمایت از تعاونی عشایری،  توزیع علوفه دامی و برگزاری دوره‌های آموزشی از دیگر برنامه‌ها در حوزه عشایر است. 
وی بیان کرد:علاوه بر اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی، در حوزه ماشین‌آلات 2 تانکر آب‌رسانی و 2 دستگاه خودرو برای ارائه خدمات اداری به عشایر استان بوشهر واگذار شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید